Goede doelen

Steun jij één van deze goede doelen?

. Wensboom Oosterhout

Net als voorgaande jaren staat in december de Wensboom weer in het winkelcentrum Arendshof in Oosterhout. In deze bijzondere boom kunnen wensen worden opgehangen. Dit kan een wens zijn voor iemand die een zware periode doormaakt of wat extra’s verdient. De initiatiefnemers, ROTS (onderdeel van Rotaryclub Oosterhout-Regio) en Stichting Bruisende Binnenstad, gaan zich samen ook komend jaar weer inspannen om een aantal van deze wensen te vervullen. Heb jij een mooie wens voor iemand die echt een steuntje in de rug kan gebruiken? Hang deze dan rond kerst in de Wensboom. Steun ons en loop mee voor de Wensboom Oosterhout!

Poppy’s, centrum voor leven met en na kanker

Poppy’s, centrum voor leven met en na kanker, is er voor mensen in de Amerstreek en daarbuiten die, direct of indirect, geraakt zijn door kanker. Zij kunnen bij ons bij elkaar komen, verhalen delen en activiteiten doen. Ook geeft Poppy’s regelmatig themabijeenkomsten om mensen meer informatie te geven over het omgaan met kanker op verschillende vlakken. Door mee te doen met de Santa Run Oosterhout wil Poppy’s graag investeren in een bewegingsprogramma, extra coaching en sociale ondersteuning. Steun Poppy’s door mee te lopen met de Santa Run Oosterhout.

EOC Oosterhout turn-, twirl- en gymvereniging

EOC Oosterhout is een turn-, twirl- en gymvereniging. Met 400 leden tussen de 2-87 jaar proberen we zoveel mogelijk Oosterhouters in beweging te krijgen. Het is gezond, maakt je fit en het is gezellig. We bieden peutergym aan volgens het Nijntje-diplomaprogramma. We hebben drie wedstrijdgroepen die meedraaien op het hoogste niveau van Nederland en een goede groep recreanten tussen de 6 en16 jaar. EOC heeft ook een Twirl-afdeling, Hier leer je dansen en turnen met een batton (majorette-stok). Daarnaast proberen we ouderen van 50+ actief aan het bewegen te krijgen. EOC Oosterhout doet mee aan de Santa Run om een Flikflak-trainer te kunnen aanschaffen. Dit is een speciaal toestel om de Flikflak te oefenen. Loop mee voor EOC!

Senioren Collectief Oosterhout

Senioren Collectief Oosterhout biedt integrale ondersteuningsarrangementen aan kwetsbare senioren. Deze arrangementen zijn gericht op het versterken, ontwikkelen, behouden en/of (tijdelijk) compenseren van vaardigheden, door stapsgewijs toe te werken naar een maximaal haalbaar niveau van zelfredzaamheid en participatie. Dit doen we individueel bij de senioren thuis en door samenwerking met anderen in De Doelen en Huis van de Braak door dagbesteding. Ouderen met een smalle beurs en zonder netwerk worden ondersteund door Stichting Senioren Ondersteuning Oosterhout. De stichting helpt deze ouderen in samenwerking met anderen om noodzakelijke activiteiten of hulpmiddelen te bekostigen die langer veilig thuis wonen mogelijk maken. We doen mee met Santa Run Oosterhout om een nieuwe geluidsinstallatie voor zitgymnastiek te kunnen aanschaffen. Loopt u mee voor Senioren Collectief Oosterhout?

VV SCO

VV SCO is een voetbalvereniging met historie, opgericht in 1935, met inmiddels 43 elftallen. De laatste 5 jaar heeft SCO enorm veel gedaan aan kwaliteit, zowel voor de accommodatie van 30 jaar oud als de cluborganisatie. VV SCO balt verder aan de toekomst’ is de slogan die hier het best bij past. We zijn er nog niet, ook de komende periode zal in het teken staan van verbetering en professionalisering van deze mooie club met historie. Met de opbrengst van de Santa Run wil VV SCO een mobiel LED-scorebord aanschaffen. Loop jij de Santa Run mee voor VV SCO?

Vol vuur en passie startte Musicalvereniging Con Brio in februari 2008 in Oosterhout. Ons doel? Op hoog amateurniveau presteren. Hoe we dit doel behalen? Met veel plezier samen spelen, zingen en dansen. Met de nadruk op samen. We hebben een enthousiaste groep spelers, een geweldig creatief team en vele energieke vrijwilligers met wie we dit doel ieder jaar weer halen. Dit jaar speelden we onze 11e musical, “Curtains”, in Theater de Bussel. Eerder voerden we al “Shrek”, “Pinokkio”, “Hamelen”, “3 Musketiers”, “The Wiz”  en nog vele anderen op. We maken alles zelf, zoals de dansen, kleding en als klapper het decor!   Bent u nieuwsgierig geworden? Kijk dan op: https://www.musical-conbrio.nl.

Om dit alles tot een groot  spektakel te leiden hebben we naast onze inzet ook geld nodig. We werken met veel vrijwilligers, maar helaas gaat alleen voor niks de zon op! Loopt u mee met de Santarun voor musicalvereniging Conbrio, zodat we weer een fantastische musical op de planken kunnen zetten?

De Dorpsmaaltijd heeft tot doel: ontmoeting, gezelligheid, samen eten, dorpsgevoel creëren en eenzame ouderen een dagje uit bezorgen. De Dorpsmaaltijd heeft plaats voor 250 Teteringenaren met de nadruk op de senioren. Voor ouderen met een kleine portemonnee zijn gratis kaarten beschikbaar via de Zonnebloem of Huisartsen. De Dorpsmaaltijd is niet alleen samen eten, maar ook samen actief zijn, in de betekenis van samen zingen en samen dansen. De jeugd kookt, serveert en ruimt op. Ontmoeten is het begin van verbinden! In 2024 is ons eerste lustrum, daar gaan we een extra speciale dag van maken. Daarom willen we graag een bijdrage voor de organisatie van dit groots spektakel met maaltijd én feest voor ouderen. Loop jij de Santa Run voor Dorpsmaaltijd Teteringen?

VV Irene is een voetbalclub in Den Hout. De club is hard toe aan een nieuw scorebord. Zij lopen de Santa Run Oosterhout om een bijdrage te kunnen leveren aan de aanschaf van het bord. Loop mee voor vv Irene ’58!